تنها با قدرت ذهن خود موسیقی بنوازید

 

پیانیست بازی می کند مجموعه ای از یادداشت ها، و زن آنها را بر روی یک سیستم کامپیوتری موسیقی منعکس . زن در ادامه به بازی یک ملودی ساده ساز بیش از یک مسیر حمایت لوپ . این کار مانند بسیاری از چالش های موسیقی صدا نیست - جز این که زن پس از یک سکته مغزی فلج ، و تنها می تواند چشم، صورت و حرکات سر کمی را . او در حال ساخت موسیقی کاملا با فکر کردن .

این یک آزمایش از یک سیستم کامپیوتری ، موسیقی است که به طور مستقیم در تعامل با مغز کاربر، پس از چیدن تا پیامهای الکتریکی کوچکی از سلول های عصبی است . این دستگاه ، توسعه یافته توسط آهنگساز و متخصص کامپیوتر ، موسیقی ادواردو میراندا از دانشگاه پلیموت ، انگلستان، همکاری با دانشمندان کامپیوتر در دانشگاه اسکس، در نهایت باید کمک به معلولان جسمی شدید، ناشی از آسیب های مغزی یا نخاعی ، برای به عنوان مثال، به موسیقی برای اهداف تفریحی یا درمانی . این یافته ها به صورت آنلاین در مجله موسیقی و Medicine1 منتشر شده است.

" این خیابان جالب توجه است، و ممکن است بسیار مفید برای بیماران ، می گوید:" راینر Goebel ، عصب شناسی در دانشگاه ماستریخت در هلند که در واسط مغز کامپیوتر کار می کند.

استفاده درمانی

شواهد نشان می دهد که شرکت های موسیقی می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های عصبی مانند زوال عقل و بیماری پارکینسون مفید است. اما افرادی که تقریبا هیچ حرکت عضله به طور عمومی از جمله مزایای حذف شده و می تواند موسیقی را تنها از طریق گوش دادن منفعل لذت ببرید.

توسعه رابط مغز و کامپیوتر ( BCI که ) که کاربران را قادر به کنترل عملکرد کامپیوتر توسط ذهن به تنهایی ارائه امکانات جدید برای این افراد ( ببینید روانی پینگ پنگ می تواند paraplegics کمک ) . به طور کلی ، این رابط بر توان کاربر را به یاد بگیرند که چگونه به خود القاء حالات ذهنی خاصی است که می تواند توسط فن آوری های مغز ، اسکن شناسایی شده تکیه می کنند.

میراندا و همکاران خود استفاده کرده اند و یکی از قدیمی ترین این سیستم ها : الکتروانسفالوگرافی ( EEG ) ، که در آن برق در جمجمه انتخاب کنید تا سیگنال های عصبی ضعف می کند . سیگنال EEG را می توان به سرعت پردازش ، اجازه می دهد زمان پاسخ سریع، و ابزار ارزان تر و قابل حمل تر از روش های مغز اسکن مانند MRI و CT اسکن پوزیترون انتشار است .

تلاش های قبلی با استفاده از BCI که در حال حرکت آیکون های روی صفحه نمایش کامپیوتر مانند نشانگر متمرکز شده است، اما تیم میراندا را به دنبال دستیابی به بسیار پیچیده تر کار کاربران را قادر به بازی و ساختن آهنگ . میراندا می گوید که او برای اولین بار از زمینه آن در حال ظهور از BCI که آگاهی بیشتری نسبت به یک دهه پیش در حالی که تحقیق در مورد چگونگی ساخت موسیقی با استفاده از امواج مغزی شد. "زمانی که من پتانسیلBCI موسیقی برای رفاه ازکارافتاده متوجه شدم، " او می گوید ، " من می توانم این ایده را ترک کنید به تنهایی در حال حاضر من می توانم این کار از فعالیت های من به عنوان یک آهنگساز جدا نیست . "

ترفند این است برای آموزش کاربر چگونه به شریک سیگنال های خاص مغز با وظایف خاص با ارائه یک محرک تکرار - شنیداری ، بصری یا لمسی - و گرفتن کاربر به بر روی آن تمرکز می کنند. این یک الگوی قابل تشخیص مشخص در سیگنال EEG ای. میراندا و همکارانش نشان می دهد چندین رایانه ای ' دکمه ' بر روی صفحه نمایش کامپیوتر، که هر ماشه رویداد موسیقی . کاربران فشار یک دکمه تنها با توجه خود را معطوف به آن است.

به عنوان مثال، یک دکمه می تواند مورد استفاده برای تولید یک ملودی از مجموعه ای از پیش انتخاب شده از یادداشت ها. کاربر می تواند از شدت سیگنال های کنترل را تغییر دهید - چگونه ' سخت' دکمه فشار داده شده است - با تغییر شدت توجه، و در نتیجه به آنها بصری به عنوان یک تغییر در اندازه دکمه را تغذیه می کند. به این ترتیب، هر یک از چندین یادداشت ها را می توان با ذهنی تغییر شدت فشار انتخاب شده است.

با کمی تمرین ، این اجازه می دهد تا به کاربران برای ایجاد یک ملودی به عنوان اگر آنها انتخاب کلید بر روی یک پیانو شد. و ، به عنوان با نواختن یک ساز ، می گویند محققان ، «هرچه بیشتر تمرینبهتر می شود" .

برگشت در کنترل

محققان سیستم خود را در یک بیمار دختر است که ، در بیمارستان سلطنتی برای مغز و اعصاب ناتوانی در لندن قفل شده است ، در سندرم ، یک شکل از فلج تقریبا کل ناشی از ضایعات مغزی trialled . در یک جلسه دو ساعته ، او از آن آویزان سیستم و در نهایت به همراه آهنگ پشتوانه بازی می کرد. او گزارش داد که " آن بزرگ بود برای کنترل کردن دوباره " .

تبلیغات
Goebel اشاره می کند که بیمار باید قادر به کنترل حرکات چشم خود را، که مردم با کل قفل شده است ، در سندرم نمی تواند. در این موارد جزئی ، او می گوید ، "یکی می تواند معمولا زل زل نگاه کردن به طور مستقیم برای دستگاه های کنترل ، به جای یک سیستم EEG استفاده از" . اما میراندا اشاره می کند که چشم زل زده به تنهایی تغییرات در شدت سیگنال اجازه نمی دهد. " درون به موضوع نگاه چشم است قابل مقایسه با یک انتخاب کنید ، " او می گوید. " سیستم ما اضافه می کند یکی دیگر از ابعاد است که به شدت از انتخاب. که برای سیستم موسیقی ما حیاتی است. "

میراندا می گوید که اگر چه افزایش پیچیدگی وظایف موسیقی است یک اولویت نیست، موسیقی درمانی پیشنهاد کرده اند آن بهتر خواهد بود اگر سیستم بیشتر شبیه به یک آلت موسیقی بود - به عنوان مثال، با یک رابط که به نظر می رسد مانند یک صفحه کلید پیانو. او اذعان می کند که از آن آسان است برای بالا بردن تعداد دکمه یا کلید فراتر از چهار ، اما با اعتماد به نفس که "ما وجود دارد در نهایت خواهد شد " است .

"چیزی که فلش نیازی به بر روی صفحه نمایش کامپیوتر می شود ، " او می گوید. این می تواند ، به عنوان مثال، یک صفحه کلید الکترونیکی فیزیکی با دیود ساطع نور بر روی کلید . "شما می توانید آن را با خیره شدن به کلید های بازی ، " او می گوید.

آموزش mms موبایل ویندوز

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, | 23:22 | نویسنده : مهدی |
مترجم سایت